SMF 206 Starlight's blogg

Alla inlägg den 27 maj 2010

Av Anna - 27 maj 2010 11:09

Idag är det helt underbart väder ute med strålande sol och näst intill helt vindstilla. Därför har jag släppt ut alla mina två marsvin i trädgården för att äta gräs i ett par timmar. Och ja det står rätt, två marsvin, det är allt jag har hemma just nu. Glömde nämligen skriva förra gången att Max flyttat och är nu utlånad till Hanna där han ska hålla en söt liten Self DEW hane sällskap några månader framöver.

Även om jag tycker det är skönt att inte ha så många marsvin så känns ca fem marsvin mer lagom för två stycken är verkligen på tok för lite! Längtar verkligen tills jag får hem min nya hona nästa helg.


Sen en jätte tråkig nyhet. Canasta är inte dräktig, hon brunstade igår. Hon var på och försökte para sig med Katie och ställde även mycket villigt upp när man kliade henne bak på rumpan. Har bestämt mig för att inte försöka med en annan hane utan hon får gå i pension nu och istället hjälpa till att ta hand om bebisar i kommande kullar, vilket hon redan bevisat sig vara mycket duktig på. Anledningen till detta är att det var ett rätt så bra tag sedan hennes förra kull nu och sen blev hon trotts allt tre år härom dagen.


Bjuder även på en bild från idag på Katie och Canasta ute i det gröna.

  

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards