SMF 206 Starlight's blogg

Alla inlägg den 16 maj 2010

Av Anna - 16 maj 2010 09:33

Här kommer en liten uppdatering om läget här hemma just nu.


Canasta sattes ihop med roan hanen Royal den 10 april och efter att ha gått ihop 5 veckor igår åkte han hem. Under de här veckorna har jag inte sett någon ordentlig parning på Canasta, utan det ända jag har att gå efter är att hon var lite kladdig den 12 april. Efter det har jag faktiskt inte kunnat se några spår efter någon parning eller att han uppvaktat henne något speciellt... Så det återstår att se om Canasta är dräktig eller inte, jag kan i alla fall känna något som skulle kunna vara ett foster på hennes högra sida.


På tal om kullar så kommer jag troligen att byta hane till SunQuicks Divalicious som ska sättas med hane i juli/augusti. Hanen jag tänkt använda först har skadat sig och om han inte återhämtar sig kommer det förmodligen bli så att jag låna hem Self DE Golden hanen Starlight's Sir Aramis.


Annars så var jag iväg på utställning igår och lämnade tillbaka Royal som jag skrev tidigare. Hade även med och visade Ks två Eng. Crested honor åt henne och det gick verkligen fantastiskt bra för dem! SunQuicks Divalicious blev BIR-R med Cert och SCH GP Starlight's Lady Of The Snow blev BIR med Cert och sedan även BIS 4 i finalen! Totalt ställdes det ut 9 crested så det var hård konkurens. I pet gick det också jätte bra för damerna, som tyvärr gick i samma klass. Lady vann klassen och fick silverkort och Diva blev två i klassen. I finalen placerade sig Lady sedan som BIS pet 9!


Om tre veckor kommer jag sedan att få hem en ny Self PE Golden hona från of Glamour uppfödning. Det är en lite äldre hona som är född januari -09 och haft två kullar. Tack så jätte mycket H för att jag får förtroendet att ta över denna mycket fina hona!

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards