SMF 206 Starlight's blogg

Alla inlägg den 29 september 2009

Av Anna - 29 september 2009 15:23

Idag stod det burstädning på schemat och sedan blev det även lite trimning av Max som ska med på utställningen i helgen. Fanns inte alls mycket att plocka utan endast lite runt om på sidorna och lite på baken.


Sedan börjar jag bli lite orolig för Julia... Det hela började faktiskt redan förra helgen. Då vägde hon precis över 1400g och sedan stod hon still där till torsdagen. Sedan började hennes vikt pendla upp och ner och har gjort det nu sedan i torsdags, mellan 1360g och upp till 1410g har det pendlat. Sen nu idag när jag kom hem från skolan och vägde henne hade hon gått ner till 1300g!!=S

Men nu till det som är jätte skumt med det här. Det märks verkligen inget på henne eller ungarna. Hon är precis som vanligt, äter allt man ger henne med mycket god aptit och mumsar i sig massor med hö om dagarna. Ungarna sparkar på bra och det märks ingen som helst skillnad på kroppen att hon skulle ha tappat i vikt. Detta är så klart jätte bra och med andra ord så hade jag inte kunnat säga att hon tappat så pass mycket i vikt om jag inte vägt henne regelbundet.

Skulle det vara början till toxicos eller något annat tycker man ju att hennes allmäntillstånd borde ha förändrats iallafall något på de 9 dagar som faktiskt gått sedan vikten började konstra, eller? Behöver verkligen råd om någon varit med om detta någon gång.

Men för att vara på den säkra sidan har jag bestämt mig för att ge henne lite fortimel om dagarna, det är ju inte alls långt kvar på dräktigheten (dygn 61 idag) så jag vill verkligen inte riskera att något ska gå snett nu. Fortimelen slängde hon för övrigt också i sig massor av.Glad

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards