SMF 206 Starlight's blogg

Alla inlägg den 10 september 2009

Av Anna - 10 september 2009 13:37

Så nu har jag precis varit uppe och tagit en bild på Julia, som nu varit dräktig i sex veckor. Det är alltså hela fyra veckor kvar på dräktigheten och tyvärr måste jag väl inse att det troligen blir en del ungar....=/
Men jag hoppas att jag verkligen har helt fel och att det inte blir mer än max tre stycken. Vill verkligen inte ha fler än det i en kull!!
Något som däremot kan tala lite för att jag kan ha fel är att hon inte ökat jätte mycket i vikt (än?). Vågen visade 1265g idag, så det är en viktökning på 207g bara. Men ja, som sagt fyra veckor kvar och jag vet hur mycket de kan öka bara över någon dag de sista två veckorna på dräktigheten.



Annars har vi hemstudier i skolan nu fredag, måndag och tisdag. Så jag går alltså endast onsdag och torsdag nästa vecka!:) Dock har vi prov på torsdagen på nästan allt vi gått igenom, så det blir till att plugga massor på måndagen och tisdagen. Sen måste jag även börja på mitt fördjupningsarbete inom anatomi kursen som vi läser nu, funderar på att ta om marsvinens tänder men känns som att jag inte kan få ihop så mycket om det....


Men det är inte bara en massa plugg som ska göras innan det är skoldags igen. Imorgon ska jag bl.a träffa A och hennes basenji Kito, så ska våra hundar få leka lite. På lördag ska vi sedan på hundutställningen på Sofiero och kolla på alla fina vovvar.

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards