SMF 206 Starlight's blogg

Alla inlägg den 20 december 2009

Av Anna - 20 december 2009 13:03

Igår när jag skrev inlägget med alla bilderna kände jag mig väldigt motiverad med marsvinen. Idag då? Vet jag inte riktigt hur jag ska känna... Suck, nu är det tydligen dags för lite mer otur med marsvinen, som om jag inte haft nog med det på sistone.
Började med att jag igår kväll hittar Elektra med ett svullet öga som börjar bli grått. Kan inte hitta något som skulle ligga i det och irritera, så förmodligen har hon fått ett hö strå som stuckit henne rakt in i ögat. Så nu behandlas hon med ögonsalvan chloromycetin och jag hoppas verkligen det kommer ge resultat inom de närmsta dagarna.

Sen som om detta inte vore nog, så har Lady som fick ungar i onsdags börjat få några konstiga knutor bakom frambenen. Hon är iallafall fortfarande pigg och visar inga tecken på sjukdom, så förmodligen är det inget mer än förhoppningsvis svullna lymfkörtlar eller fettknutor. Dessutom har hennes son inte börjat vända i vikt utan har nu tappat väldigt mycket sedan i onsdags. Dock fortfarande pigg och kry och springer efter de vuxna i buren. Men för att vara på den säkra sidan har han börjat få lite stödmatning.

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards