SMF 206 Starlight's blogg

Alla inlägg den 26 maj 2008

Av Anna - 26 maj 2008 18:45

Idag har jag nog kommit över Sveriges billigaste "gurka"!=P

Det började med att jag skulle åka till Netto för att köpa lite gott som jag kunde ha med mig till nationella provet imorgon.
Kollade så klart även efter billiga grönsaker till marsvinen, och de hade fått in ny färsk bladpersilja, som bara kostade 24,90kr/kg, så det blev massor av det.=P
När jag sen gått och tagit de andra sakerna och ska gå och ställa mig i kön, tänker jag att jag skulle kanske inte tagit så mycket på en gång, utan att det kanske är bättre att köpa lite nu och sen om någon dag köpa lite mer så att det inte hinner vissna. Men man vet ju inte om det fortfarande har någon kvar om någon dag..... så jag tog allt.
Kommer till kassan, så ser jag att hon slår in 1,245kg gurka?! Aja, jag sa inget eftersom jag tyckte att det verkade var så jäkla billigt.....
Kollar på kvitto sen, och jag hade endast fått betala 12,95kr/kg, d.v.s 16kr för min bladpersilja!=D Så det var ju jätte bra att jag tog all.

Marsvinen blev överlyckliga över all fin bladpersilja som matte kom hem med. De har även fått ett stort lass nu precis med alla småkvistar, så de är väldigt mätta och belåtna nu.=)

//Anna

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards