SMF 206 Starlight's blogg

Alla inlägg den 1 maj 2008

Av Anna - 1 maj 2008 18:13



Nami fortsätter att vara en riktigt bra mamma, hon tar mycket bra hand om alla sina ungar!=)
Efter vikt raset under gårdagen på mellan 8-14g, så var det två stycken som hade ökat 2g under natten, en som låg kvar på samma vikt och en som tappat 2g. Så alla ungar får ju i alla fall mat i sig, så som det ser ut nu så kommer det inte behövas någon stödmaning (vilket jag faktiskt inte behövt göra sedan kullen med 5 ungar i juni 06). Alla ungar är förövrigt mycket pigga och springer efter mamma så fort hon förflyttar sig i buren.
Nami själv har gått upp 46g under dräktigheten, från 1036 (dagen hon blev parad) till 1082g som hon väger nu!=)
De andra honorna är faktiskt glada i de små, speciellt gamla Olga som glatt sitter och puttsar på dem.

Ungarna har även fått namn nu! www.starlights.webb.se


Bebis som redan vid två dagars ålder har förstått
hur gott det är med bladpersilja!


Bladpersiljan på bilden ovanför köpte jag tidigare idag, då den bara kostade 29.90kr/kg inne på Willys!=) Där jag till min stora förvåning även fick syn på grön paprika för "bara" 29.90kr/kg det med, så jag tog en stor påse med det också (kostar ju minst 39.90kr/kg på alla andra ställen!).

Ikväll kommer köparna till den lilla satin pe.golden honan och kollar!=) Hoppas att de gillar henne, de har ju bara sett henne på bild än så länge...
Sen så ska jag gå ner en runda till Sandra hade jag tänkt mig, och pussa lite på hennes teddy bebisar!

//Anna

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards