SMF 206 Starlight's blogg

Alla inlägg under december 2008

Av Anna - 21 december 2008 15:52

Idag har jag varit iväg och kollat på satin honan Misty (SCH Obsessions Mystified) som är dräktig med Johnny. Hon är beräknad till den 12 januari, men jag tror efter att ha varit och tittat på henne att hon ska ha tidigare. Tyckte även att hennes matte, som det är första kullen för, sa sig kunna känna rörelser väldigt tidigt.=P
Hon hade dessutom öppnat sig ca 0,5cm, så några 4 veckor kvar tror jag inte det är. Jag gissar även på att det blir 3st ungar, helt lagom enligt mig!
Sedan hon sattes med Johnny har hon ökat 350g.

Av Anna - 20 december 2008 19:10

Efter att ha tagit min dagliga blogg runda och såg vad Angelika skrivit om i sin blogg idag, så bestämde jag mig för att stjäla hennes idé.;)
Så här kommer en sammanfattning av mina resultat från det gångna året:


Antal utställda djur: 7st

Antal cert: 14st

Antal ck: 5st
Antal silverkort: 11st

BIRj: 2st
BIRj-r: 2st
BIR: 6st

BIR-r: 2st

BISj placeringar: 1x BISj 3
BIS placeringar: 1x BIS 1, 1x BIS 3, 1x BIS 6, 1x BIS 8
BISj pet placeringar: 1x BISj 1, 1x BISj 2
BIS pet placeringar: 2x BIS 1, 1x BIS 2, 2x BIS 6, 1x BIS 9, 1x BIS 10

Färdiga champions: 2st!

Färdiga guldpet: 2st!
Övrigt: 1x bästa uppfödargrupp 2

Så nu tror jag att det blev rätt... Jag är iaf jätte nöjd med detta årets resultat!=D

Sen till årets uppfödare har jag också samlat ihop en hel del poäng.=)
6st marsvin har tillsammans samlat ihop 1540p, räknat på deras 5 bästa resultat.... gör man så i året uppfödare också eller då tar man med alla resultat? Någon som vet?!
Förra året kom jag iaf på en 26:e plats med 1040p, så jag hoppas på att ha klättrat upp lite iår.=)

Av Anna - 20 december 2008 13:40

Idag har jag tagit nya bilder på Johnny, Julia och Max till hemsidan, och jag blev faktiskt riktigt nöjd med alla bilderna!=)
Problemet är väl det att bilderna inte ser lika bra ut på hemsidan i litet format som de gör i stort.... därför lägger jag upp dem här så man kan se dem bättre.=P


Jerona's Golden Star, "Johnny".


Starlight's Pretty In Pink, "Julia".


Polka Pig's Dark Knight Look, "Max".

Nä, nu måste jag sätta igång och städa mitt rum!

Av Anna - 19 december 2008 16:21

Idag har jag mest legat i sängen och njutit av hur skönt det är med lov. Hade tänkt städa mitt rum idag, men det får vänta tills imorgon istället. Då ska vi även ta ner granen och julpynt i huset.
Ska snart ta något och äta och sen ska jag gå ner till S ett tag.

I förmiddags tog jag en gruppbild på några av marsvinen till min ny gjorda hemsida.=P Resultatet blev följande:


Längst till vänster har vi gamla tanten, men mycket fina, Katie som redan hunnit bli 4,5år sedan hon kom hit. Efter henne har vi satin honan Liza. I mitten sitter min söta lilla bebis Julia och lyser upp med sina vackra röda ögon. Till höger om Julia har vi Elektra som nu förhoppningsvis är dräktig med Johnny. Sen längst till höger har vi Johnny, som jag för tillfället är jätte kär i pga. hans trevliga temperament och super snygga yttre!;)

Kan säga att jag blivit riktigt utställningssugen på sista tiden, var ju ett tag sedan jag var iväg nu, så jag längtar jätte mycket till den 17 januari.

Av Anna - 18 december 2008 18:10

Har gjort om inne på marsvinens hemsida idag! =)

Av Anna - 17 december 2008 21:21

Nu har man äntligen jullov i..... ehh 3 veckor? ....... får nog ta och kolla upp när jag börjar sen igen!=P Men skönt är det iaf att äntligen få vara ledig i några veckor.

Var och hälsade på Julias systrar idag. De hade blivit så otroligt stora och fina! De ska båda ställas ut på utställningen i januari, så det ska bli skoj att se hur det går för dem!=) Julia ska även ställas i grupp med Java (Pink Lady).
Jag har också gjort klart min anmälan dit, så nu ska jag bara vänta tills jag får pengar på kontot så jag kan betala den. Blir endast 3st som följer med + gruppen då.


Nä, nu ska jag fortsätta se på Tv.

Av Anna - 16 december 2008 23:27

Fick för ett litet tag sedan reda på av A att finaste SCH Imargos Bellona legat död i sin bur imorse. Bellona var mamma till de fina satincrested flickorna NMsvj-07 SCH GP Starlight's Naomi och SV-08 SCH GP Starlight's Nami. Hon blev bara 2år och 7 månader, men betar nu förhoppningsvis tillsammans med sin dotter Naomi på himmelns stora gröna ängar.


R.I.P vackraste Bellona! =´(

Av Anna - 16 december 2008 20:50

Ojojoj nu var det igen länge sedan jag skrev något här!

Får väl börja med att berätta att min hund nästan höll på att skrämma livet ur mig i förra veckan. Han fick ett sår på sitt ena bak ben, som vi inte vet var det kommer ifrån, efter någon dag såg det sedan jätte konstigt ut.... Jösses RINGORM tänkte jag!!! Sedan såg jag framför mig hur jag badade marsvin och fick slänga min fina golvbur....=(
Men efter att ha läst på om ringorm/skabb på hundar och inga andra hundar i skolan har några symptom, blev jag tveksam på om det verkligen var det.
Sedan har hunden även fått en tratt på sig, och det ser redan mycket bättre ut. Troligtvis har han väl haft något på benet som han kliat upp och sedan slickat på såret så det blivit infekterat. Pälsen är iaf bortrakad runt såret nu och vi tvättar det med väteperoxid.

I torsdags och fredags hände det inte mycket här hemma, var och köpte grönkål till marsvinen och det var mycket uppskattat.
Sedan på lördagen var jag och några kompisar på Linköpingsmatchen... och sen gick vi ut på stan en runda.=)

Igår fick marsvinen ny städat i sina burar och jag klippte totalt 112st marsvins klor!=S Efteråt fick de sedan kligröt, paprika och brysselkål.=)

Idag har jag varit duktig och skickat julkort på mailen till alla goa marsvinsvänner!=)

Imorgon är det sista dagen i skolan, sen har jag ca 3 veckors lov! Skönt!

Ska vilken dag som helst åka ut till K och klämma lite på Mistys bebis mage. Ska givetvis ta bilder på den också!;)

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards