SMF 206 Starlight's blogg

Alla inlägg den 6 december 2008

Av Anna - 6 december 2008 14:30

Ja jag lever faktiskt fortfarande, även om det nästan gått en hel vecka sedan jag skrev här sist! Främsta anledningen till det är väl som vanligt att det inte hänt något speciellt kring marsvinen. Men kan väl skriva lite utav vad jag hittat på under de senaste dagarna...

tisdags var det som vanligt lååång skoldag och när jag kom hem satt jag och skrev talet som jag ska hålla på nationella provet i svenska.

Onsdag var även det en lång skoldag och sen på kvällen var det klubbkväll på Inter sport. Köpte mig två fleecetröjor, ett joggingställ och ett underställ. Var för övrigt inte hemma förrän kl. 22 denna kväll...

Sen på torsdagen var det som vanligt hockeyn som uppehöll mig, efter en lite kortare skoldag.=P

Igår, fredag, hade vi djursjukvård i skolan och gissa vad jag skriver om.... avel, oväntat eller? Hundavel påminner faktiskt en hel del om aveln på marsvin, och jag tycker det är mycket intressant.
Sen på kvällen/natten var jag ute på stan med S, tack för en mycket rolig kväll!!;)

Ja och sen var det då idag.... och jag har typ bara gått upp ur sängen och gått en lång skön skogspromenad med hundarna och J med sin hund.
Kommer nog inte hända så jätte mycket idag, men ska nog ner i stan en vända i eftermiddag och se dagens hockeymatch mellan Rögle-Timrå på storbilds TV.

Lite om marsvinen då....
Som sagt inte hänt så jätte mycket där, och jag har inte haft så där jätte mycket tid att lägga på dem heller denna veckan som ni kanske förstår.

Elektra har i alla fall gått ihop med Johnny nu i nästan 2 veckor, och hon kan eventuellt ha blivit parad i onsdags, givetvis den dagen jag var hemma minst. Kollade till henne då på kvällen när de fick mat och såg att där var en del kladd, annars har där inte varit några som helst tecken på att hon brunstat. Får helt enkelt vänta och se om hon brunstar nu under kommande vecka.

Har tänkt väga alla marsvinen nu någon dag, blir väl förmodligen imorgon så jag får något att skriva om då.=P

Vill också säga att jag håller tummar och tår idag för alla goda vänner som just nu sitter på utställningen i Rävlanda!
H ställer fina self honan Starlight's Sweet Miss Blue och vi får hoppas på att det blir ett guldigt märke denna gång.;P

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards