SMF 206 Starlight's blogg

Direktlänk till inlägg 22 december 2008

Fyndat

Av Anna - 22 december 2008 14:35

Idag har jag verkligen fyndat. Var iväg hos tandläkaren på morgonen och efter det gick vi in i veterinärbutiken tvärsöver gatan för att köpa tuggben till hundarna. När vi kommer in är där en fynd låda med lite blandade saker, hittar ett fint marsvins hörnhus för 120kr som jag tänkte att marsvinen kunde få i julklapp. Kolla lite närmre på det för att se så att de ser helt ut och så.... ser plötsligt något vitt som ser ut som limrester och pillar på det.... och ser att det är larver!
Så jag går och säger till i kassan och de tar och lägger ner det i en påse och säger att de ska genast gå och slänga det. Men jag frågar om jag inte kan få det, och om larverna inte går bort kan jag ju slänga det själv här hemma.
Så ett hus till marsvinen har jag fått helt gratis idag, som just nu ligger i frysen.... och om någon dag ska jag ta och bada det i lite sebacil. Förhoppningsvis försvinner larverna och marsvinen kan få en lite försenad julklapp.=P
Om inte, så är de nog mer än nöjda med fynd två jag gjorde. Vilket var efter huset med larver, då gick jag en runda till i affären och mitt på golvet stod där 4st Oxbow säckar som jag kollar på mest för skoj skull för att se vad de tog för dem. Då säger hon i kassan att jag kan få dem också!=O
De var nämligen så att de inte skulle sälja det längre eftersom det hade varit så svårsålt, så dessa säckarna var de som var över nu och som de gav bort som "smakprover".
Dock tog jag bara 3st av dem, då den ena var till hamster. De andra var till marsvin och kanin. Var först väldigt tveksam om jag skulle ta de som var till kanin, men efter att ha jämfört innehållet i dem så var det i princip bara att där var lite mer fett och kalcium i kaninpelletsen. Så den kan jag ju använda till dräktiga honor och växande ungar tänkte jag.=)

Så det kallar jag två riktigt bra fynd!;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 22 december 2010 14:08

Dags för en liten uppdatering om läget här hemma kanske? Inte jätte mycket som hänt här hemma sedan jag skrev sist faktiskt, trotts det var ca 3 månader sedan! Tyvärr kan jag inte lova att det blir så mycket skrivande i bloggen framöver heller. ...

Av Anna - 25 september 2010 10:42


Vi har tyvärr drabbats av ett döds fall här hemma. Det är Eng. Crested honan SV-07 SCH DKCH Duettens Incredible Katie som vandrat vidare. Märkte redan efter NM att hon inte riktigt var sig själv och i början av denna veckan började hon äta sämre och ...

Av Anna - 16 september 2010 14:19

Imorgon blir Barbies bebisar 3 veckor gamla och de är verkligen riktigt stora redan. Lite förvånande då det trots allt var tre stycken i kullen och det var väl egentligen bara honan som hade en rätt så hög födelsevikt och de andra två en mer lagom vi...

Av Anna - 14 september 2010 22:05

Det har hänt ett par saker sedan sist jag skrev här. Bland annat så var jag iväg på Nordiska Mästerskapen i Eskilstuna i helgen. Hade med mig mina två champion selfar, Max och Canasta, samt Ks fina crested honor. I pet gick det sådär, jag kom i alla ...

Av Anna - 31 augusti 2010 13:50

Ungefär 2,5 timme efter jag skrev inlägget i fredags fick Barbie sina bebisar! Det blev tre stycken mycket fina små ungar. Det blev följande: Starlight's Peach Melba Eng. Crested DE Golden hona. 130g. Stannar! Starlight's Dark Forest ...

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards