SMF 206 Starlight's blogg

Alla inlägg under december 2007

Av Anna - 11 december 2007 16:44

Nu är jag helt säker på att det var i fredags som Naomi brunstade och förhoppningsvis blev parad.
Det har inte varit något kladd alls på hennes sedan dess, så det måste ju ha varit då.....=D

Så nu håller jag tummarna för att det blir ungar runt alla hjärtans dag!!!

//Anna

Av Anna - 11 december 2007 16:36

Folk kan verkligen missuppfatta en totalt över internet, det har jag fått erfara idag!=(
Men förhoppningsvis, så löser det väl sig och man behöver inte känna sig hatad för något som man inte ens menat på det sättet.

Det har dessutom pågått ett tag, men trotts det har personen i fråga inte kunnat höra av sig och säga hur den känner. Och här har jag sutit helt ovetande om personens tankar=S Inte skoj ska jag säga, när man sen får reda på hur det egentligen ligger till.....=(

//Anna

Av Anna - 7 december 2007 15:04

Naomi har nog blivit parad idag, tror jag......
Hon har varit lite små kladdig nu sedan i tisdags, och idag så var där rättså mycket när jag kollade henne när jag kom hem från skolan.

Så om det blivit något idag, så väntas det bebisar här runt den 15 februari!=)


//Anna

Av Anna - 4 december 2007 15:44

Satt och räknade ihop hur många poäng min Liza samlat ihop under året.
I och för sig så är hon bara utställd 3 gånger, som junior alla gångerna dessutom, men kom endå upp i hela 300p!!!=D
Så förhoppningsvis kommer Liza att hamna på satinernas topp 3 i år=P

//Anna

Av Anna - 2 december 2007 18:28

Har varit och köpt två stora lavastenar till mina marsvin idag=) Båda ligger inne hon flickorna i den stora buren, och de blev populära väldigt snabbt!
De har inte vågat hoppa/klättra upp på dem än, men förhoppningsvis gör de det sen. Liza brukar ju göra det på den andra stenen som håller röret på plats=P

Förmodligen så kommer jag att använda Vile till Liza sen i februari också, då jag "vet" att de två kommer ge super fina ungar tillsammans, de är ju så fina båda två!!!=)
Så Vile får nog stanna kvar här enda tills sydvästs utställning i april=P Men han ska ställas på båda utställningarna i Landskrona också. Kan ju hoppas på att han blir SCH innan Naomis ungar kommer=P

//Anna

Av Anna - 2 december 2007 10:11

http://hd.se/mer/2007/12/01/utan-solljus-doer-oedlan-solljus/

Detta är en väldigt intressant artikel (med tanke på OD) som publicerades i NST igår.

//Anna

Av Anna - 1 december 2007 21:13

Dagen idag har verkligen varit kanon!!!=D Det har ju som sagt varit utställning i Rönnäng på Tjörn. Med mig hade jag 3st marsvin:

Jack: Var lite dåligt trimmad av mig, så det fick gå som det går tänkte jag.... I ras så fick han 88p med cert och blev BIR-R. Sen i julpokelen ras, så blev han BIR på 88p.

Naomi: I ras å fick hon 88p och cert, så nu saknar hon endast ett för att bli SCH. Det sista certet ska vi nog ta sen i april efter att hon fått ungar!=P
I pet så vann hon sin klass och fick silver kort, vilket betyder att hon numera är Guldpet.
Julpokalen ras fick hon 89p och blev BIR, sen slutade hon som BIS 2 i den finalen. I julpokalen pet blev hon 2/3 med 90p.

Liza: Det kunde (nästan) inte gått bättre för Liza!!!=D
Hon fick 89p, cert, BIRj och slutade som BIS junior i ras!
I petten så blev hon BIS junior 2, med silverkort, så nu kan även hon titulera sig som Guldpet!
Sen i julpokalerna så van hon både pet och ras finalen.=D

Så det var verkligen en dag med mycket fina resultat! Fick med mig hem 6st jätte fina rosetter och 3st pokaler (alla var Lizas=P).

Naomi går nu med Vile, så i mitten av februari kommer det förhoppningsvis att föddas lite bebisar här=)

//Anna

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards