SMF 206 Starlight's blogg

Alla inlägg under december 2007

Av Anna - 20 december 2007 18:11

Det har jag just nu=P
Har precis varit iväg på Netto och köpt en säck med lite mer än 3kg grönkål i!!! Så nu blir det grönkål i några dagar=D.

MIna marsvin har verkligen haft det lyxit nu i några dagar, då jag hittade billig bladpersilja i tisdags, så de har fått massor av det nu de tre senaste dagarna=) Hoppas att det blir lika glada för grönkålen.... det tror jag!=P

//Anna

MM?

Av Anna - 19 december 2007 13:55

Är det någon som fått Marsvins Magazinet för december?
Skulle ju ha kommit förra veckan, men det har inte kommit någon till mig....=(

Jag brukar alltid få mitt MM på torsdagen den veckan det står att det ska komma=P Kollat brevlådan varje dag nu som en galning sedan i torsdag, men det är bara julkort i lådan....

//Anna

Av Anna - 18 december 2007 14:57

Så nu har jag städat klart här uppe....=P

Nu tänkte jag resumera 2007:s utställningsår, som jag ser att några andra uppfödare även gjort i sina bloggar=)
Jag har deltagit på 11 utställningar och ställt ut 5 olika djur (var av 3 egenuppföda). I ras har det gått på följande sätt:
22st cert
4st CK

5st BIRj
2st BIRj-R
5st BIR
8st BIR-R
3 BIS junior placeringar (1st BIS junior, 1st BIS junior 2, 1st BIS junior sjaeldne variant)
2 BIS placeringar (2st BIS 5)

I pet har jag ställt ut 6st olika djur på 10 utställningar, det har gått på följande vis:
11st silverkort
4st BIS pet junior placeringar (1st BIS pet junior, 3st BIS pet junior 2)
3st BIS pet placeringar (1st BIS pet 2, 1st BIS pet 6, 1st BIS pet 9)

Sen så är det även några stycken sålda Starlight's marsvin som samlat lite poäng: SCH Guldpet Starlight's Golden Sunset, Starlight's Golden Look Like Prince Charming, Starlight's Midnight Summer, Starlight's Nami, Starlight's Yogi och Starlight's Raspberry Boy.

Nu är det bara till att ta nya tag inför nästa utställningsår, som börjar för min del på utställningen den 19 janurai i Landskrona!=)

//Anna

Av Anna - 18 december 2007 14:08

Idag så har jag varit väldigt duktig=P

Började dagen med att städa hela nedanvåningen och sen julpyntade jag och satte även upp granen. Plast gran som vanligt;P Men mycket fin blev den!
Men trots allt pyntande och lyssnande på julsånger, har jag fortfarande nästan ingen julkänsla!=S Var är den?!
Hade det bara varit snö på marken, så hade nog allt fallit på plats, men det blir säkert ingen snö förrän i januari-februari här nere i skåne=(

Sen så efter att ha ätit lite och sett på våra bästa år, gick jag ut och sopade undan alla löv som låg utanför dörren och på garageinfarten.

Nu så hade jag tänkt att städa av lite här uppe på ovanvåningen och även rensa ut gammalt hö hos marsvinen=) Eller kanske =(......=P

//Anna

Av Anna - 16 december 2007 17:24

Kom på att Naomi blir 7 månader idag=)
Men det var inte det jag tänkte skriva om först... men det handlar om Naomi det jag tänkte skriva=P

Hon blev som sagt parad den 7 december, vilket jag är helt 100 på nu, eftersom Vile inte har varit på och kladdat något alls på henne efter. Men svaret om det tog, lär jag väl få reda på i slutet på veckan. Hoppas hoppas!!!
Till saken nu, var att jag skulle skriva ut detta på min hemsida idag tänkte jag, och vägde henne då också eftersom jag har med en kolum för vikt i hennes dräktighets tabell. Kan ju säga mig att jag fick mig en regäl chock när jag såg att vågen visade 1152g!!!!!
Denna viktökning beror ju inte på att hon är dräktig, utan troligen på att hon nu går i en mindre bur än vanligt och sen också för att jag ökat på med havrekross till henne och Vile, eftersom Vile är en pojke av den lite mindre modellen så det skulle inte skada att han lade på sig lite=P

Som tur är Naomi en väldigt stor hona, och har varit lite tunn över skuldrerna, så det har absolut inte gjort henne någon skada att gå upp lite i vikt=P Men jag tror nog att jag får dra ner på havrekrossen igen, tills att fosterna i magen blivit någon vecka och börjar växa på.

Hade även ute och vägde Jack här om dagen, då jag tycker att han har börjat se så muskulös ut=P Vanligt vis har hans vikt legat på 1100g, men nu vägde han nästan 1300g!!!=O
I hans bur har jag däremot inte gjort något alls. Så vad den viktökningen beror på, har jag faktiskt ingen aning om=S Kanske han blev förolämpad i Rönnäng, när jag kom fram till att hans dotter var lika stor och snart växte om honom;P
Men det är bara bra att han gått upp i vikt, då han varit lite små tunn från och till enda sedan han gick med honor i sommras.

//Anna

Av Anna - 15 december 2007 12:30

Idag så har dagen börjat med burstädning. Så nu är alla marsvinen väldigt nöjda och glada över deras rena burar=P

Vill passa på och önska lycka till till Ingela som idag är på utställningen i Västerås och där kommer bl.a att ställa ut Lizas kullbror Raspberry Boy, Lycka till idag!!!

//Anna

Av Anna - 12 december 2007 23:08

Idag har det verkligen varit fullt upp!=P

Var i skolan och gjorde prov först idag, lyckades sedan ta mig hem med en tidigare buss, så jag skulle hinna äta innan jag skulle iväg igen.

När jag hade ätit, körde min mamma mig ner till jobbet. Sen vid 18.30 så tog jag bussen raka vägen bort till ishallen.

Idag var det nämnligen Rögle mot Malmö hemma!! Skånederby det går verkligen inte att missa=P.
Rögle vann över Malmö med hela 6-2!!!=D Så jävla bra!!!
Matchen var för övrigt väldigt bra, absolut en av de bättre iår. Väldigt mycket folk var det i hallen också, ca 4500st!

//Anna

Av Anna - 11 december 2007 17:53

Har precis sutit ner i soffan och druckit en varm mugg med glögg och kollat lite på simpsons.
Glögg är verkligen jätte gott! Den skulle egentligen varit till på torsdag när det är lucia, men jag kunde inte hålla mig utan var tvungen att provsmaka den redan nu=)

//Anna

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards