SMF 206 Starlight's blogg

Alla inlägg den 15 november 2007

Av Anna - 15 november 2007 16:31

Fick precis ett samtal ifrån doktorn som jag varit hos innan, och nu visade sig att jag hade moraxella bakterier i halsen=S
Men antibiotikan jag fått utskriven idag skulle förmodligen hjälpa mot det, annars fick de byta i nästa vecka.

Googlade precis om det på internet, och symptomen var precis samma som jag haft nu de senaste veckorna, och det kunde även ge astma liknande symptom, så förmodligen har jag drabbats väldigt hårt av moraxella bakterierna.

//Anna

Av Anna - 15 november 2007 13:50

Nu har jag varit hos doktorn igen (hos min vanliga doktor).... har legat och hostat nu i två hela nätter och inte kunnat sova så mycket.
Fick i alla fall mer mediciner idag, bl.a antibiotika, eftersom detta troligen har att göra med infektionen jag fick för 3v, då jag hade feber och jätte ont i halsen.

Har ju som sagt haft hosta och svårt att andas förr, så det är ju inget nytt. Utan troligen beror besvären på att när jag blir sjuk/infekterad, så drabbas mina luftrör.
Så nu har jag även fått mediciner som jag ska ta så fort jag känner att jag börjar bli sjuk/förkyldm så att det inte ska behöva gå så här långt, så förhoppningsvis så slipper jag detta mer nu=)

Det blir ingen utställning i Hässleholm till helgen för mig, eftersom jag inte mår så bra nu=( Och vill inte utsätta mig för damm i onödan när jag är som jag är i luftrören nu.
Men sen så har man ju så jätte snälla marsvinsvänner, som ställer upp för en=) TACK SÅ JÄTTE MYCKET Angelica, för att du tar med Naomi och Liza och ställer dem till mig!!!!!!=D

Sen så är det även ordnat så jag får hem Vile på utställningen i Tjörn=) Tack, Harderups som tar med honom!!!

Så förhoppningsvis tar Naomi sina två sista cert nu på de två kommande utställningerna, och blir därmed Svensk Champion innan hon sätts med hane=)

Det var väl allt för denna gången.....=/
//Anna

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards