SMF 206 Starlight's blogg

Alla inlägg den 11 maj 2009

Av Anna - 11 maj 2009 20:33

I lördags firade vi min födelsedag med släkten, fick mest pengar vilket sedan skulle visa sig var mycket bra.... ;)
När vi satt och fikade började min moster prata om att hennes katt förmodligen börjat löpa och att hon då skulle vara tvungen att köra upp till Göteborg på söndagen för att få den para med en hankatt som hon fött upp. När vi satt och pratade om det kläckte jag iden "Jag kan ju åka med så kör vi in på Liseberg!".
Sagt och gjort! På söndagen bar det av till Göteborg vid 10-tiden. Var hemma hos de med katten vid 12.30 och stannade där i ca en timme. Vid 14 var vi sedan innanför Lisebergs portar. Vi åkte, åkte och åkte karusell efter karusell. Inga köer var det mer än på någon och det var endast ca 10min då. Först tänkte vi att 6 timmar nog inte skulle räcka, men vi körde till och med en hel timme före de stängde!

Idag har vi varit med skolan på Fredriksdahl i Helsingborg och kollar på olika lantraser av kor, hästar, grisar o.s.v
När jag kom hem därifrån hade jag tänkt börja med trimningen till helgens utställningen, men det blev istället ett bad och sedan sängen framför TVn med ett halvt kilo jordgubbar!=P
Tänkte som så att eftersom jag redan är sent ute så spelar inte en dag senare någon som helst roll. Så nu blir det trimning efter burstädningen imorgon istället.

Max och Java fick till det imorse, så nu återstår det att se om parningen tog eller inte. Tog den så kommer hon att få flytta hem till en lycklig matte om ca tre veckor.

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards