SMF 206 Starlight's blogg

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2009

Hemma tidigt

Av Anna - 13 oktober 2009 15:00

Idag hade vi inte en så speciellt lång skoldag, utan jag var hemma igen redan vid halv 12. Så när jag kom hem tittade jag först lite på TV och åt lite, därefter städade jag marsvinsburarna. Lady har fortfarande inte brunstat... grr...

Har nu även pratat med ägaren till honan som jag ska få hem och det blir förmodligen så att hon tar en till kull på henne. Så då blir alltså Landskrona utställningen den 28 november den sista utställningen för mig i år, med andra ord är det endast EN utställning kvar för mig i år. Känns skönt att detta året snart är slut då det mest känns som det varit skit detta året och inget har gått som jag jag önskat. Men visst är där några höjdpunkt med. Vi får helt enkelt hoppas på att år 2010 blir ett mycket bättre år! Men nog om detta nu, en liten årssammanfattning kommer senare i december eller något. Tillbaka till honan jag ska få hem, troligen blir det då istället i april nästa år som hon kommer hit och jag planerar att i sommar sätta ihop henne med min crested hane SCH GP Jerona's Golden Star. Förhoppningsvis blir det urläckra bebisar som resultat. ;)


Sen igår var jag och hälsade på hemma hos S, som köpte Julias två kullsystrar av mig. I söndags födde nämligen den ena av systrarna sin kull på 3st fina bebisar, och tyvärr fick hon även livmoderframfall och dog kort efter förlossningen. Så igår var det till att visa S hur hon ska mata upp de nu moderslösa ungarna. Ungarna var efter omständigheterna väldigt pigga och går nu ihop med systern till mamman, som fick en kull i somras. Så vi håller tummarna nu för att hon kommer ta sig an ungarna och med riktig tur även börja producera mjölk åt dem.
Jag tror iallafall att de har goda chanser att klara sig, då de dels hade bra födelsevikter (106-124g) och redan nu ökat något i vikt. Ska hålla tummarna för dig S och ungarna att ni tillsammans klarar detta! :)

 
 
Sofie

Sofie

16 oktober 2009 14:24

Jag är så tacksam för din hjälp med bebisarna :) Även då det kanske inte gick vägen ändå.

http://saphiras.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 22 december 2010 14:08

Dags för en liten uppdatering om läget här hemma kanske? Inte jätte mycket som hänt här hemma sedan jag skrev sist faktiskt, trotts det var ca 3 månader sedan! Tyvärr kan jag inte lova att det blir så mycket skrivande i bloggen framöver heller. ...

Av Anna - 25 september 2010 10:42


Vi har tyvärr drabbats av ett döds fall här hemma. Det är Eng. Crested honan SV-07 SCH DKCH Duettens Incredible Katie som vandrat vidare. Märkte redan efter NM att hon inte riktigt var sig själv och i början av denna veckan började hon äta sämre och ...

Av Anna - 16 september 2010 14:19

Imorgon blir Barbies bebisar 3 veckor gamla och de är verkligen riktigt stora redan. Lite förvånande då det trots allt var tre stycken i kullen och det var väl egentligen bara honan som hade en rätt så hög födelsevikt och de andra två en mer lagom vi...

Av Anna - 14 september 2010 22:05

Det har hänt ett par saker sedan sist jag skrev här. Bland annat så var jag iväg på Nordiska Mästerskapen i Eskilstuna i helgen. Hade med mig mina två champion selfar, Max och Canasta, samt Ks fina crested honor. I pet gick det sådär, jag kom i alla ...

Av Anna - 31 augusti 2010 13:50

Ungefär 2,5 timme efter jag skrev inlägget i fredags fick Barbie sina bebisar! Det blev tre stycken mycket fina små ungar. Det blev följande: Starlight's Peach Melba Eng. Crested DE Golden hona. 130g. Stannar! Starlight's Dark Forest ...

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards