SMF 206 Starlight's blogg

Direktlänk till inlägg 24 juni 2009

Sommar!

Av Anna - 24 juni 2009 10:36

Det är verkligen sommar ute nu! Här är det just nu 23 grader i skuggan, så för ca en halv timme sedan åkte marsvinen ut i trädgården. Ser dem här genom fönstret, och några av dem äter gräs för glatt livet och någon sitter hellre och tuggar vattenmelon och gurka som de fick en skål med.


Igår var det också hög sommarvärme, så jag och E gick en lååång runda på stranden tillsammans med våra hundar tidigt på förmiddagen på ca 3 timmar. Sedan körde vi hem med min hund, som inte är speciellt glad för att bada med än tassarna, och körde ner till stranden igen och badade. Det var faktiskt riktigt varmt i vattnet, tror vi låg i en halv timme eller så.

När jag sedan kom hem och E hade åkt hem till sig bakade jag en jätte god köttfärspaj till kvällsmat.


Igår kväll var jag även tvungen att köra iväg och köpa vitkål till marsvinen, då jag de senaste dagarna börjat känna irritation av all gräspollen som flygger omkring i luften och det alltid blivit värre efter att jag varit ute och plockat kvällsgräset till marsvinen.
Som jag skrev i mitt förra inlägg så har mina marsvin varit riktigt kräsna med vitkålen och äter endast lite av den. Men eftersom det inte finns någon annan grönsak som jag tycker är lika bra och har ett rimligt pris finns det ju ingen annat som jag kan ge under tiden som jag nu inte kan plocka gräs.
Men till min stora förvåning när jag kom till Maxi hade de färsk vitkål för endast 5kr/kg! Snacka om att mina marsvin tuggade vitkål för glatta livet sen på kvällen och inte en enda bit vitkål fanns kvar i buren nu på morgonen!
Köpte bara två huvud igår, men det känns som jag ska köpa några till innan måndag eftersom det blev en sådan succé hos alla marsvinen.


Idag ska jag börja med trimningen på Max till SM, ska sitta där ute i en skön stol hade jag tänkt då det är så mycket enklare att bara kunna slänga allt hår på marken.

Vid tre tiden ska vi sedan iväg med hundarna till veterinären, så då får marsvinen åka in i sina burar igen. Men jag tror att de är rätt så nöjda efter fem timmar ute.
Idag blir det också bad, jag och J bestämde precis att vi ska köra ner och ta ett kvällsdopp efter hennes träning som är slut vid halv åtta. Det brukar alltid vara så varmt och skönt i vattnet på kvällen! :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 22 december 2010 14:08

Dags för en liten uppdatering om läget här hemma kanske? Inte jätte mycket som hänt här hemma sedan jag skrev sist faktiskt, trotts det var ca 3 månader sedan! Tyvärr kan jag inte lova att det blir så mycket skrivande i bloggen framöver heller. ...

Av Anna - 25 september 2010 10:42


Vi har tyvärr drabbats av ett döds fall här hemma. Det är Eng. Crested honan SV-07 SCH DKCH Duettens Incredible Katie som vandrat vidare. Märkte redan efter NM att hon inte riktigt var sig själv och i början av denna veckan började hon äta sämre och ...

Av Anna - 16 september 2010 14:19

Imorgon blir Barbies bebisar 3 veckor gamla och de är verkligen riktigt stora redan. Lite förvånande då det trots allt var tre stycken i kullen och det var väl egentligen bara honan som hade en rätt så hög födelsevikt och de andra två en mer lagom vi...

Av Anna - 14 september 2010 22:05

Det har hänt ett par saker sedan sist jag skrev här. Bland annat så var jag iväg på Nordiska Mästerskapen i Eskilstuna i helgen. Hade med mig mina två champion selfar, Max och Canasta, samt Ks fina crested honor. I pet gick det sådär, jag kom i alla ...

Av Anna - 31 augusti 2010 13:50

Ungefär 2,5 timme efter jag skrev inlägget i fredags fick Barbie sina bebisar! Det blev tre stycken mycket fina små ungar. Det blev följande: Starlight's Peach Melba Eng. Crested DE Golden hona. 130g. Stannar! Starlight's Dark Forest ...

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards