SMF 206 Starlight's blogg

Direktlänk till inlägg 8 juni 2009

Lite nytt!

Av Anna - 8 juni 2009 08:15

Nu har jag äntligen lite nytt att skriva om.


Jag kan väl börja med att det snart är dags för Grace (SjrV-08 SCH Starlight's Amazing Grace) att föda sin kull och är idag på dygn 66. Grace som egentligen ägs av K har lånats in för att tas en kull på, pappa till kullen är den danska importen Niffer's Matador. Både Grace och Matador kompletterar varandra väldigt bra så kombinationen kan nog ge ett riktigt bra resultat.
Både jag och K är överens om att det troligen blir tre stycken stora välskapta bebisar i denna kullen. Helt lagom med andra ord!


Sen en annan nyhet som också har med avel att göra är att det nu blivit bestämt vilken hane jag kommer använda till Julia (GP Starlight's Pretty In Pink). Det blir en engelsk importerad Self PE Golden som ägs av H, men som nu under sommaren bor hemma hos E för parning med en hona där. Så efter SM kommer Julia åka med till Huskvarna för att träffa Mr Q som han heter. Ett stort tack till H som låter mig låna denna mycket fina hane!:)
Så runt månadsskiftet september/oktober kommer det födas en kull här hemma med bara rödögda ungar i både Self och English Crested. *me like*
Tror verkligen detta kommer bli en kanon kombination, då båda föräldrarna har super typ, kropp och färg! Ska bli mycket intressant att se vad resultatet blir.


Den sista nyheten som den också har med avel är att jag kommer ta en kull på Lady (Starlight's Lady Of The Snow). Hon kommer lånas in av sin ägare K efter sydvästs utställning i november och sättas ihop med min self hane Max (GP Polka Pig's Dark Knight Look).
Lady är ju en av de finaste jag fött upp och Max är en riktigt fin self hane, så detta kan nog bli en kanon kombination det med.


Ja det var allt nytt jag hade att skriva om. Här hemma laddar vi nu för nästa utställning som är SM i början av juli, så det blir till att börja med trimningen om ca två veckor.... och jag SKA börja med trimningen i tid denna gång!
Sedan blir det utställning igen bara två veckor efter SM, dubbelutställning i Hässleholm. Dit blir det nu endast två marsvin som följer med eftersom Julia är på parning då.

 
 
veronika

veronika

9 juni 2009 09:38

:D Väntar med spänning på kullen, kanske en liten gris till mig där :D

http://www.stahlskytten.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 22 december 2010 14:08

Dags för en liten uppdatering om läget här hemma kanske? Inte jätte mycket som hänt här hemma sedan jag skrev sist faktiskt, trotts det var ca 3 månader sedan! Tyvärr kan jag inte lova att det blir så mycket skrivande i bloggen framöver heller. ...

Av Anna - 25 september 2010 10:42


Vi har tyvärr drabbats av ett döds fall här hemma. Det är Eng. Crested honan SV-07 SCH DKCH Duettens Incredible Katie som vandrat vidare. Märkte redan efter NM att hon inte riktigt var sig själv och i början av denna veckan började hon äta sämre och ...

Av Anna - 16 september 2010 14:19

Imorgon blir Barbies bebisar 3 veckor gamla och de är verkligen riktigt stora redan. Lite förvånande då det trots allt var tre stycken i kullen och det var väl egentligen bara honan som hade en rätt så hög födelsevikt och de andra två en mer lagom vi...

Av Anna - 14 september 2010 22:05

Det har hänt ett par saker sedan sist jag skrev här. Bland annat så var jag iväg på Nordiska Mästerskapen i Eskilstuna i helgen. Hade med mig mina två champion selfar, Max och Canasta, samt Ks fina crested honor. I pet gick det sådär, jag kom i alla ...

Av Anna - 31 augusti 2010 13:50

Ungefär 2,5 timme efter jag skrev inlägget i fredags fick Barbie sina bebisar! Det blev tre stycken mycket fina små ungar. Det blev följande: Starlight's Peach Melba Eng. Crested DE Golden hona. 130g. Stannar! Starlight's Dark Forest ...

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards