SMF 206 Starlight's blogg

Direktlänk till inlägg 26 april 2008

Fint väder, nya foto m.m.

Av Anna - 26 april 2008 19:30

Idag har det varit riktigt fint väder, dock inte lika varmt som de andra dagarna. Men det har endå varit behagligt väder, speciellt på eftermiddagen då man kunde gå i endast T-shirt.

I och med det fina väder så passade jag på att ta nya bilder på marsvinen, som nu ligger ute på hemsidan!=) (www.starlights.webb.se)

Jack och Tudor  fick även vara ute och äta lite gräs, detta var årets premiär för mina! Väldigt populärt blev det!
Honorna fick dock stanna inne eftersom jag inte vill stressa Nami något nu när det snart är dags för henne att föda.

På tal om Nami, så har jag snart bestämt mig för hur många ungar jag tror det blir...=P Just nu tror jag på 4st. Hennes totala viktökng är 520g, och skulle jag bara gått efter den så hade jag gissat på 4 då med.

Lite bilder från idag!

Jack ute på bete i det gröna gräset!


Andra sidan av poolburen sitter Tudor, som också smaskar på det gröna gräset.


Även hunden Sashi är nyfiken på vad som händer i "poolen".


Sist men absolut inte minst! Uppfödningens stolthet "Liza"!=)

Ja sen hur är det nu med Liza, är hon dräktig eller inte?! Den som kan svara 100% säkert på det vore till riktigt stor hjälp!
Förra veckan trodde jag ju att hon kunde vara dräktig, sen nu i veckan trodde jag det inte..... vad tror jag då nu? Jo, nu är jag inne på igen att hon kanske är det!=P
Ska göra detta i punkt form, så kan ni som vill säga vad ni tror?=P (När Nami sen fått sin kull ska jag kanske även starta en omröstning om detta? Hahaha!):

  • När hon gick med hanen + en annan hona pendlade hennes vikt mellan ca 990 - 1030 hela tiden. Nu har hon ökat till 1082g.
  • Ökat 86g sedan dagen då hon flyttades från hanen, vilket är 5v sedan idag, blev parad två dagar tidigare.
  • Magen ser lite rundare ut.
  • Känner något på vänster sida som eventuellt kan vara en unge, känns dock lite litet för att vara 5v gammalt...=/

Om hon skulle vara dräktig så är det nog bara runt 2 ungar, vilket i sig är skönt, men jag blir tokig på att inte kunna fastställa om hon är dräktig eller inte!
Hon ska i alla fall inte ställas på någon utställning innan dräktighets tiden går ut, vilket är runt den 29 maj.

Tokiga Liza! Är du dräktig eller inte?


//Anna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 22 december 2010 14:08

Dags för en liten uppdatering om läget här hemma kanske? Inte jätte mycket som hänt här hemma sedan jag skrev sist faktiskt, trotts det var ca 3 månader sedan! Tyvärr kan jag inte lova att det blir så mycket skrivande i bloggen framöver heller. ...

Av Anna - 25 september 2010 10:42


Vi har tyvärr drabbats av ett döds fall här hemma. Det är Eng. Crested honan SV-07 SCH DKCH Duettens Incredible Katie som vandrat vidare. Märkte redan efter NM att hon inte riktigt var sig själv och i början av denna veckan började hon äta sämre och ...

Av Anna - 16 september 2010 14:19

Imorgon blir Barbies bebisar 3 veckor gamla och de är verkligen riktigt stora redan. Lite förvånande då det trots allt var tre stycken i kullen och det var väl egentligen bara honan som hade en rätt så hög födelsevikt och de andra två en mer lagom vi...

Av Anna - 14 september 2010 22:05

Det har hänt ett par saker sedan sist jag skrev här. Bland annat så var jag iväg på Nordiska Mästerskapen i Eskilstuna i helgen. Hade med mig mina två champion selfar, Max och Canasta, samt Ks fina crested honor. I pet gick det sådär, jag kom i alla ...

Av Anna - 31 augusti 2010 13:50

Ungefär 2,5 timme efter jag skrev inlägget i fredags fick Barbie sina bebisar! Det blev tre stycken mycket fina små ungar. Det blev följande: Starlight's Peach Melba Eng. Crested DE Golden hona. 130g. Stannar! Starlight's Dark Forest ...

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards