SMF 206 Starlight's blogg

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2007

Trimning, trimning och åter lite trimning.....

Av Anna - 15 augusti 2007 16:40

Nu är det snart dags för utställningen i Laholm och sedan helgen efter utställning i Jönköping.
De marsvinen som ska följa med på dessa utställningar är:
- Katie, crested de. golden
- Bellona, satincrested de. golden
- Jack, satin pe. golden
- Naomi satincrested pe. golden

Jag hoppas verkligen att Bellona kommer att få cert nu på dessa två utställningarna, så hon blir Svensk CH.
Hon har ju tyvätt inte fått något cert sedan hon blev senior, mest pga. att hon har haft väldigt tunna skuldror. Men det har rättat till sig nu efter att hon fått en kull. Så nu har hon en stor och stadig kropp!!
Hon fick ju ck på SM, så det lovar ju för att det kan gå bra.

Katie och Jack ställer jag mest ut för att de ska samla poäng till årets. Jack ligger ju 2:a på satin listan, skiljer bara 50p, så jag vill ju att han ska få poäng och kanske kunna bli BIR-07.
Katie är bara så underbart fin för sin ålder, man kan inte tro att hon är över 3år. Det är verkligen skoj att kunna visa upp så gamla och fina marsvin som verkligen håller måttet!

Sen så Naomi blir det första utställningen för, jag har väl lite små förhoppningar att hon i alla fall ska kunna ta ett cert. Men mer vågar jag inte hoppas på.
Hon har färgat ur allt vad jag kan se, pch fått en så otroligt bra glans!! så de enda "felen" på henne är väl att hon har lite långt huvud och ev. lite öppet centrum i cresten.

Raspberry Boy kommer också att följa med till Laholm och även Jönköping, för att förhoppningsvis hitta ett nytt hem.
Ingen som vill ha en super snygg satin hane, som är helt under bra? Passar perfekt till utställning, men han har ett litet litet veck....

Jag har börjat trimma marsvinen för fullt nu. Men jag blev faktiskt lite chockad över hur lite det fans att plocka på Katie, tog nog mig bara 20 minuter att trimma henne (brukar ta mer än 1 timme i vanliga fall).
Men det är bara bra och absolut inget att klaga över =D Hon brukar kunna bli lite flammig annars, men det kommer hon nog inte att bli denna gången!

Så det ska bli mycket spännande att se vad de danska domarna tycker om mina marsvin på lördag!

//Anna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 22 december 2010 14:08

Dags för en liten uppdatering om läget här hemma kanske? Inte jätte mycket som hänt här hemma sedan jag skrev sist faktiskt, trotts det var ca 3 månader sedan! Tyvärr kan jag inte lova att det blir så mycket skrivande i bloggen framöver heller. ...

Av Anna - 25 september 2010 10:42


Vi har tyvärr drabbats av ett döds fall här hemma. Det är Eng. Crested honan SV-07 SCH DKCH Duettens Incredible Katie som vandrat vidare. Märkte redan efter NM att hon inte riktigt var sig själv och i början av denna veckan började hon äta sämre och ...

Av Anna - 16 september 2010 14:19

Imorgon blir Barbies bebisar 3 veckor gamla och de är verkligen riktigt stora redan. Lite förvånande då det trots allt var tre stycken i kullen och det var väl egentligen bara honan som hade en rätt så hög födelsevikt och de andra två en mer lagom vi...

Av Anna - 14 september 2010 22:05

Det har hänt ett par saker sedan sist jag skrev här. Bland annat så var jag iväg på Nordiska Mästerskapen i Eskilstuna i helgen. Hade med mig mina två champion selfar, Max och Canasta, samt Ks fina crested honor. I pet gick det sådär, jag kom i alla ...

Av Anna - 31 augusti 2010 13:50

Ungefär 2,5 timme efter jag skrev inlägget i fredags fick Barbie sina bebisar! Det blev tre stycken mycket fina små ungar. Det blev följande: Starlight's Peach Melba Eng. Crested DE Golden hona. 130g. Stannar! Starlight's Dark Forest ...

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards