SMF 206 Starlight's blogg

Direktlänk till inlägg 6 juli 2007

Marsvins bebisar!!

Av Anna - 6 juli 2007 19:50

Imorse så födde Tinky äntligen sin kull!! Tre stycken jätte fina ungar.

Jag satt uppe igår natt eftersom jag visste att hon skulle få dem när som, men icke, hon satt och åt hö i godan ro.
Men så imorse kom min mamma och väckte mig och sa att det var ungar i buren!

Det första jag såg var var en jätte söt unge som satt under Tinkys haka, så sa jag mamma undra om den är crestad, så tog jag ut den och kollade ras och kön, så sa mamma:
- En rödögd self hane! (hon har nämnligen en del emot dessa, eftesom hon anser att de är svår sålda...:/)
Men helt underbart söt var han!!! Inga veck och super typad!

Började  leta efter fler och får ut en jätte söt satin pe. golden hane!! Hur söt och vältypad som helst!! En kopia av min lille Jack=D
Men tyvärr har han ett litet veck, vilket han fått ifrån sin mamma.
Det blir förmodligen denna som kommer att få stanna, och bilda en super bra uppfödargrupp tillsammans med Jack och sedan bidra i aveln.

Nästa unge jag fick ut var en så söt och vältypad satin de. golden hona!! Även hon är bara helt kanon!!! Inga veck och med en så underbar typ!
Om det inte blir den lille satin pe. golden hanen som ska stanna, så blir det definitivt den här!!

Denna kullen är nog faktiskt den bästa jag någonsin fött upp!! En helt perfekt kull (bortsätt från vecket då) som jag är hundra på att det kommer gå bra för på utställningar!

Nu ska jag gå och pussa lite på de små!
//Anna

 
 
trollpackan

trollpackan

6 juli 2007 22:14

Grattis "mormor"! Ha det bra och pussa på de små!

http://trollpackan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 22 december 2010 14:08

Dags för en liten uppdatering om läget här hemma kanske? Inte jätte mycket som hänt här hemma sedan jag skrev sist faktiskt, trotts det var ca 3 månader sedan! Tyvärr kan jag inte lova att det blir så mycket skrivande i bloggen framöver heller. ...

Av Anna - 25 september 2010 10:42


Vi har tyvärr drabbats av ett döds fall här hemma. Det är Eng. Crested honan SV-07 SCH DKCH Duettens Incredible Katie som vandrat vidare. Märkte redan efter NM att hon inte riktigt var sig själv och i början av denna veckan började hon äta sämre och ...

Av Anna - 16 september 2010 14:19

Imorgon blir Barbies bebisar 3 veckor gamla och de är verkligen riktigt stora redan. Lite förvånande då det trots allt var tre stycken i kullen och det var väl egentligen bara honan som hade en rätt så hög födelsevikt och de andra två en mer lagom vi...

Av Anna - 14 september 2010 22:05

Det har hänt ett par saker sedan sist jag skrev här. Bland annat så var jag iväg på Nordiska Mästerskapen i Eskilstuna i helgen. Hade med mig mina två champion selfar, Max och Canasta, samt Ks fina crested honor. I pet gick det sådär, jag kom i alla ...

Av Anna - 31 augusti 2010 13:50

Ungefär 2,5 timme efter jag skrev inlägget i fredags fick Barbie sina bebisar! Det blev tre stycken mycket fina små ungar. Det blev följande: Starlight's Peach Melba Eng. Crested DE Golden hona. 130g. Stannar! Starlight's Dark Forest ...

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards